Emociona’t comprant … i venent!

Fa uns anys vaig estar de Cap de Vendes i, encara que sempre prioritzant a la persona que hi ha en cada venedor, no podia evitar l’odiosa pregunta “Quants portes?”. En aquells temps les reunions de vendes, estaven plenes de números: fossin unitats, xifres, marges, objectius i ràpels. Dubto que hagi canviat molt però…

 

numbers

…tenint l’oportunitat d’escoltar en un mateix dia a: Jesús V. Izquierdo (Coach executiu i estratega corporatiu), David Lingham (Facilitador i Director d’IBIS) i Carles Torrecilla (Professor Titular de Dirección e marketing a ESADE) em va emocionar veure que el discurs ha evolucionat en aquests temps de crisis.

 

Tots tres van parlar des de diferents angles de les emocions: Conèixer a la persona que hi ha dins de cada comprador, entendre que ens mou i dedicar temps a escoltar. Que bé! Se’ns veu com a persones i ens veuen com a tal, saben que jo sóc una dona, mare, amb més de 40 anys…. però sóc molt més que això.

Es diu que ‘la gana fa obrir els ulls’,  ‘el hambre agudiza el ingenio.’  Seria interessant que aprofitéssim la situació actual per anar una mica més enllà. Veiem les emocions dels clients (amb un clar objectiu de facturació) però, i les nostres? i les dels companys? (amb un clar objectiu de benestar, empatia i escolta).

Serà genial que quan anem a comprar quelcom, ens rebi una PERSONA amb tot el que li mou (i li moc jo), ens poguem expressar sense por a que la nostre vulnerabilitat ens perjudiqui.

BJNMnt6CQAE-Dhz.jpg-largeLes emocions ens envolten, mouen i ens fan créixer. Ens acompanyen sempre, i dins del nostre ‘armari de les emocions’ hi són totes i xerren molt, només cal escoltar-les.

Són una part més de nosaltres i saber quines emocions ens mouen, ens permet sentir el camí que cadascú estem caminant.  Per això proposo que ens dediquem a ESCOLTAR-les/nos/vos.

Com? Doncs no és fàcil del tant simple que és. Si en lloc de dedicar les nostres energies a vendre’ns, les dediquéssim a escoltar el que som i sentim, podríem CONÈIXER-les/nos/vos i fer les relacions més reals i coherents.

Advertisements
This entry was posted in Últimes Notícies, Posts, Psicoterapia, Sin categoría and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s